Sluttspillet er unnagjort og vi kan etter 8 uker si at The mythic Trials sesong 1 er vel gjennomført. Admins ønsker å takke alle deltakere for sportsligheten og samarbeidet de har vist. Det har vært en fryd å organisere dette for dere. Vi vil også takke alle som valgte å se på dette arrangementet. Vi håper det brakte inspirasjon, underholdning og kanskje en vilje til å danne et lag for sesong 2? Uansett hvilken båt du sitter i så vil vi sørge for at dere får en minst like bra- om ikke bedre opplevelse neste sesong.

Sesong 2

Ja, dere leste rett. Det kommer en sesong 2! Vi er i gang allerede med planleggingen, og vi ser på muligheter for å gjøre dette større og bedre. Når sesong 2 kommer er ikke satt, men dere kan ta utgangspunkt i midten/sent i 10.2 da vi ønsker å bevare det veldig mange deltakere har gitt oss tilbakemelding om, nemlig at det gav dem noe gøy å gjøre i WoW i en ellers stille tid i patchen.

Nytt av Sesong 2 blir at vi kommer til å fjerne kravet om at majoriteten av spillere må være i i NL. Selv om vi ønsker at så mange som mulig skal oppleve det store og flotte communitiet vi har her i NL WoW, og holde eierskap til turneringen, så ser vi at denne regelen vil hindre vekst i deltakelse for turneringen, og den kan skape unødvendige problemer under en slik turnering. Vi håper dette gjør at dere føler det blir letter å stille lag med vennene deres.

Vi håper at dere gleder dere til neste sesong like mye som vi gjør! Hvis dere har noe feedback, eller andre spørsmål så finner dere meg under navnet “Haugen” på discord. Det er bare å sende meg en DM.

Resultater

Etter 8 uker med gruppespill satt vi igjen med 4 lag. Accidentally in Time (AiT) lå stødig på topp med 281 poeng. På andre plass fant vi Duckmeta, med 249 poeng, tett oppfulgt av Skål Sprinters med 246 poeng. på 4. og siste plass inn i sluttspillet, finner vi Tom’s Thunder Titans.

Semifinale 1

Sluttspillet var klart, 1.plassen, AiT spiller mot 4.plassen Tom’s Thunder Titans i Semifinale 1. Tom’s er desidert underdog i denne semifinalen, men de kjemper godt fra seg uansett. Til tross for en hederlig innsats av Tom’s så ender semifinale 1 med at AiT tar map 1 og map 2 og vinner 2-0. Det betyr at AiT kom seg til hovedfinalen, mens Tom’s måtte kjempe om tredje plassen i en bronsefinale.

Semifinale 2

ettter semifinale 1 var spilt så var det på tide at 2. & 3. plass avgjorde en gang for alle hvem som var den bedre motstander. Gjennom hele gruppespillet har vi sett Duckmeta og Skål Sprinters ligge tett opp mot hverandre, og begge lag hadde like god sjangse til å komme seg til hovedfinalen for å spille mot AiT i en hovedfinale.

Første map er Halls of Infusion. Vi ser dem kjøre head to head med hverandre helt frem til etter første boss, Watchmaster Irideus. Her kan man ta to rutevalg. Duckmeta velger å gå venstre mens Skål Sprinters går rett frem. Dette ender faktisk opp med å gi Skål Spritners et lite forsprang. De beholder denne ledelsen helt inn til siste boss, men desverre for Skål Spritners så ender dem opp med noen deaths på siste boss, mister ledelsen og duckmeta tar første map. Map 2 er Brackenhide Hollow. Denne er Skål Sprinters mer komfortable med enn duckmeta er, men alikevel så ser vi duckemta holde følge. Det ender med at Skål Sprinters tar map 2, selvom duckmeta bare lå en pack bak dem.

Semifinale 2 har mye å by på og det går helt til siste decider map som er underrot. Her ser vi duckmeta desverre rakne helt, mens Skål Spritners kjører keyen relativt clean. Vi fikk høre i et intervju etterpå at kaino sitt lag enten får til underrot kjempe clean eller så går det helt forferdelig. Desverre for duckmeta så gikk det galt denne gangen, med wipes på første trash pull, andre boss osv. Det betyr at Skål Sprinters tok seieren 2-1 og fikk muligheten til å kjempe mot AiT i en Hovedfinale

Bronsefinale

Men håpet er ikke ute for duckmeta. De fikk muligheten til å slå felles Otrivin raiders og gamle guildies fra Tom’s Thunder Titans i en bronsefinale for å avgjøre 3.plass. Bronsefinalen starter med Neltharus, en dungeon vi vet Duckmeta er veldig gode på. Det begynner veldig likt, men vi vet at duckmeta har perfeksjonert tredje pullet i neltharus hvor de puller en hel haug av mobs frem til andre boss.

Casterene tenker at her er det naturlig at Duckmeta får et kraftig lead, men så ser vi at Tom’s Thunder Titans får til akkurat det samme pullet helt clean. Det er kjempe jevnt helt fram til andre boss, Chargath. Desverre for Tom’s så har de en sen wipe på Chargath grunnet en bug hvor selvom man bryter alle 3 chains på bossen, så registrerer den ikke alle og går inn i en enrage. Desverre for Tom’s så blir de liggende bak resten av dungeonet, og duckmeta tar første map.

Andre map er Neltharion’s lair. her ligger begge lag veldig likt veldig lenge, men når vi kommer til ads før tredje boss så rakner det litt for Tom’s. De greier ikke å stoppe en viktig cast til en “grub” og da blir den moben gjort om til en “grabber”. I en 20 key med masse ekstra mobs så er det så og si en garantert wipe. Men Tom’s har ikke gitt opp enda. Duckmeta har pullet siste boss en god stund før Tom’s, men som et siste hail mary, så puller Tom’s adds som står foran siste boss sammen med bossen, noe som er ganske skummelt. De klarer det faktisk veldig greit, men desverre så er det ikke nok. Duckmeta tar 3.plassen og vinner bronsefinalen 2-0.

Hovedfinale

Det er på tide å kåre en vinner av the Mythic Trials Sesong 1. Det er AiT mot Skål Sprinters. Vi starter med å gå inn i Halls of Infusion. Et taktisk map valg fra AiT etter å ha sett på semifinalen til Skål Sprinters mot Duckmeta. Men Skål Sprinters har en god rute, de må bare rydde opp i siste biten. Men i stedet for å gjøre det så velger de å pulle annerledes i starten hvor de henter cheat death orben. Det ender med at de chain dør og sløser en god del tid, men de klarer å komme seg videre heldigvis.

Med dette forspranget skal det godt gjøres at Skål tar igjen AiT, og det gjør de desverre ikke. første map går til AiT. Andre map ut er Neltharions Lair. Her har begge lag veldig gode tider, så her handlet det bare om utførelse. Begge lag er veldig raske i starten, men Skål er raskere enn vanlig, det gjør at cooldowns er veldig off fra det de er vandt med og gjør egentlig hele runnet dems litt rart. Men de kommer seg fram og selvom det ser ut som at AiT har mer boss damage så progresser Skål Sprinters fortere gjennom dungeonen. Skål Sprinters ender opp med å komme først til siste boss med et greit forsprang.

Selv med forspranget så velger Skål å pulle adds sammen med boss. Det samme gjør AiT når de kommer frem til bossen. Skål har et ganske greit lead på AiT, men vi har sett at AiT har høyere boss damage. Det ender opp med å faktisk bli veldig jevnt. Men Skål Sprinters greier å dra det i land å utligne stillingen til 1-1.

Siste map er Uldaman. Dette er et map vi har sett veldig lite av generelt i turneringen. Dette mapet går veldig rett fram for begge lag. Her er det egentlig ikke store forskjeller på lagene, men AiT ligger stort sett et pull foran Skål hele veien. Skål Sprinters prøver så godt de kan, men de klarer ikke helt å ta igjen AiT i Uldaman. AiT får ned siste boss i det Skål akkurat har pulla bossen og det ender med 2-1 til AiT.

Pallplassering

Sluttspillet er ferdig spilt og vi har et resultat. Accidentally in Time beholder førsteplass fra sluttspillet og går seirende ut som vinnere av The Mythic Trials Sesong 1!

En hederlig innsats har blitt lagt inn hos alle de andre lagene også og det fulle resultatet fra sluttspillet ser slik ut:

  1. Accidentally in Time (AiT)
  2. Skål Sprinters
  3. Duckmeta
  4. Tom’s Thunder Titans

Vi gratulerer alle sammen og håper dere har hatt det gøy gjennom turneringen. Dere er hjertelig velkommen til å komme tilbake neste sesong, både for å forsvare titler, og kanskje ta revansj på lag man skulle ønske man slo.

til alle som har sett på, og deltatt: Tusen takk for deres engasjement!

Vi snakkes neste sesong!